1. Kik "kerülhetnek be" iskolánkba? Van-e az iskolának körzete?

Az iskolának nincsen körzete, saját felvételi eljárásban, lakóhelytől függetlenül dönthetjük el, hogy kit veszünk fel.

2. Csak római katolikus gyermekek jelentkezhetnek, vagy más felekezetű gyermekek is járhatnak az intézménybe?

Minden keresztény felekezet tagjait fogadjuk.

Lelkészi ajánlás és az iskola keresztény nevelési elveivel való azonosulás, rendszeres vasárnapi templomba járás és együttműködési megállapodás aláírása szükséges.

3. Mit jelent az iskolában alkalmazott „guruló” rendszer?

A két tanító elosztja egymás között a tantárgyak tanítását és a napközis nevelést is. Tehát egyik nap egyikük van reggel, a másik délután, másik napon pedig fordítva.

4. Hány gyerek jár egy osztályba?

Iskolánkban a 20 (+/- 10 %) az irányadó osztálylétszám.

5.    Lehet-e kérni, hogy a gyerek „a” vagy „b” osztályba kerüljön?

Lehet jelezni a preferált osztályt. Eddig minden évben sikerült megoldani, hogy a szülők illetve gyermekek által "választott" tanítókhoz kerüljenek a gyerekek.

6. Mikor kezdődik az első óra? Mikorra kell beérni az iskolába?

7.45-ig kell beérkezniük a gyerekeknek az iskolába, a tanítás 8.00-kor kezdődik.

7. El lehet-e vinni ebéd után a gyermeket?

Lehetséges ebéd után hazamenni, de szeretnek a napköziben lenni a gyerekek, s a házi feladatokat is elkészítik. Így a délután 4 óra utáni idő már csak a családoké, nem a leckeírásé.

8. Hány óráig biztosít felügyeletet az iskola a gyermek számára?

Reggel 7 és délután 17 óra között van ügyelet az iskolában.

9. Milyen tanórán kívüli foglalkozások közül választhatnak a gyerekek?

Az órarendbe építve furulyát, egyházzenét tanulnak a gyerekek, a délutáni időben sport, rajz, angol, kerámia, sakk szakkörök, zeneiskolai illetve tehetséggondozó és felzárkóztató foglalkozások várják tanulóinkat.

10. Milyen sportolási lehetőségek vannak az iskolában?

Órarendbe építve atlétika, korcsolya, délután labdarúgás, röplabda, úszás, kid-ball.

11. Milyen idegen nyelv tanulására van mód és hányadik osztálytól?

Iskolánkban 4. osztálytól angol nyelvet tanítunk.

12. Milyen információs csatornákat használ az iskola a szülőkkel való kapcsolattartásra?

A hagyományos szülői értekezleteken és fogadónapokon kívül minden pedagógusnak heti egy órája "fogadóóra", ebben az órában személyesen vagy telefonon egyaránt elérhetők a kollégák. Van Hírlevél, iskolai és osztályszintű levelezőlista is, illetve az e-napló felületén is van lehetőség a kapcsolattartásra.

13. Milyen étkezéseket lehet igénybe venni az iskolában? Honnan érkezik az étel?

A Christeam Bt. szállítja számunkra az ételt Mogyoródról, az óvodánkba járó gyerekek étkezését is ők biztosítják. Lehetőség van orvosi előírás és igazolás szerint diétás étel rendelésére is. Napi háromszori étkezésre van lehetőség, de lehet csak ebédet, illetve az ebédhez kapcsolódó egy-egy étkezést is rendelni.

14. Van-e lehetőség ételérzékeny gyermekek étkeztetésére az iskolában?

Igen, orvosi előírás és igazolás szerint rendelünk speciális ebédet is, a konyhára egyénileg semmilyen ételt nem szabad bevinni.

15. Mi segíthet a Szülőknek az iskolaválasztásban?

Iskolánk „kukucskáló” honlapja sok-sok információt nyújt az intézményben folyó munkáról. A bemutatkozó oldal a legfontosabb jellemzőkről tájékoztatja az érdeklődőket. Az intézményi dokumentumok részletes információkat tartalmaznak, köztük a pedagógiai program és a helyi tanterv az oktató-nevelő munkába biztosítanak betekintést.

A dokumentumok itt is elérhetőek: https://szentjanos.hu/index.php/dokumentumok

Amennyiben további kérdéseik lennének, keressenek minket bátran az alábbi elérhetőségeken!

Intézményvezető: Käfer György, igazgató

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Tel.:+36 1-369-21-48

16. Iskolát vagy pedagógust válasszak?

Mi úgy gondoljuk, alsó tagozaton a tanító személye nagyon fontos, talán még fontosabb is, mint az iskola maga, hiszen a tanulás megszerettetése, az örömteli iskolába járás csak a gyerekek számára biztonságot nyújtó, szeretetteljes tanító közelében valósulhat meg. Ennek ellenére nem szabad megfeledkezni arról a tágabb környezetről sem, mely a gyermek személyét, osztályát körülveszi, amelynek irányelvei szerint a tanító is végzi a munkáját. Ez egy nagyon összetett kérdés, nem is érdemes különválasztani: a tanító személye és az iskola szellemisége összhangban kell, hogy legyen.

17. Mennyi időt töltenek a gyerekek levegőn egy nap?

Minden nap – időjárástól függően – ebéd után az iskola udvarán játszhatnak a gyerekek, legalább egy órát. Az udvarunkon homokozó, hinta, 2 mászóka, egyéb szabadtéri játékok, műfüves és műanyag borítású pálya áll a gyerekek rendelkezésére.

A délelőtti testnevelés órák egy részét is szabad téren tartjuk.

18. Mi történik akkor, ha a gyermekem nem bírja végig ülni a 45 perces órákat?

Az első osztályos tanítók tudják, hogy az iskolát kezdő gyerekek figyelme rövid ideig köthető le, egyféle tevékenységet 15-20 percig képesek kitartóan végezni. Ezért tapasztalt, jól képzett, gyermekszerető pedagógusaink az órai tanulás mellett játékos, pihentető, sokszor mozgásos tevékenységeket is terveznek, hogy ne terheljék túl a gyerekeket.

19. Kimehet-e a gyermekem mosdóba óra közben?

Természetesen igen. Nem egyszerű dolog a gyermekeknek az új szabályokhoz igazodni, szükségleteiket az új rendhez igazítani.

20. Szülőként mit tehetünk annak érdekében, hogy gyermekünk örömteli várakozással kezdje az iskolát?

- Fokozatosan hangolják rá gyermeküket az iskolára: meséljenek neki saját pozitív iskolai élményeikről, nézegessék együtt az Önökről készült iskolai fotókat, a tanszereket közösen vásárolják meg!

- Bátorítsák az önálló öltözködésre, cipőfűzésre, gombolásra, hogy ezek ne okozzanak problémát a testnevelés órák előtt és után!  

- A hatékony tanulásnak előfeltétele, hogy kialakult feladattudattal és kitartással rendelkezzen a gyermek. Mindkettőt növelhetik azzal, ha minél több otthoni teendőbe vonják be, majd a rábízott feladat elvégzését ellenőrzik, s a gyermeket megdicsérik. 

- A szabályok elfogadtatása, azok belsővé tétele legtöbbször egy hosszú nevelési folyamat által érhető el. Fontos, hogy elveik mellett kedvesen, kitartóan és következetesen tartsanak ki! Ne tartsák magukat azért rossz szülőnek, mert NEM-et kell mondaniuk valamire!

21. Mire figyeljünk leginkább az iskolakezdéskor?

- Fontos, hogy a gyermek megismerje a saját felszerelését, ruházatát. Mindezt már az iskola megkezdése előtt játékosan gyakorolhatják. Pakoljanak ki és be a táskába, hogy a gyermeknek könnyebb legyen megjegyeznie, mi minden van benne! Jó ötletnek tartjuk, ha mind a ruházatba, mind pedig a felszerelésre ráírják/rajzolják a gyermek óvodai jelét. 

- Bármennyire izgul is a szülő az iskolakezdés miatt, lehetőség szerint ezt ne mutassa, ne adja át a gyermekének! Próbálja Ön is biztatni, nyugtatni, lelkesíteni!

22. Hogyan alakul a gyermekek napirendje az iskolában?

A matematika és magyar órák mindig délelőtt vannak. Az órák között udvari szünetek biztosítják a pihenést. A "kicsik" fél 12-kor ebédelnek, majd pihenő és mesehallgatás után egy kézműves, vagy ének, vagy testnevelés óra következik. A délutáni leckeírás előtt az udvari játszótéren kapcsolódhatnak ki a gyerekek.

23. Mikor és milyen módon történik a délutáni leckeírás?

Fél 3 és fél 4 között elkészítik a gyerekek a házi feladatukat a tanító irányításával, aki ellenőrzi a feladatokat, javítja a hibákat, segíti a feladatok megoldását.

24. Kell-e a betűket ismernie a gyermeknek az első osztály megkezdése előtt?

Nem, egyáltalán nem baj, ha a kisgyerek nem érdeklődik óvodás korában a betűk iránt. Nem elvárás, hogy ismerje azokat. Az első osztályban az órákon a tanítója megfelelő módszereket alkalmazva bevezeti a betűk és az olvasás világába.

25. Baj-e, ha a gyermekem bizonyos szinten már ír és olvas az első osztály megkezdésekor?

Számunkra nagy öröm, ha érdeklődő, olvasni tudó gyermek érkezik szeptemberben az iskolába. Kreatív tanítója a számára megfelelő feladatokat ad, ami leköti és egyénileg fejleszti őt.

Ha szeretné, akkor a nevét megtanulhatja leírni, de csak nagy nyomtatott betűkkel, mert a betűalakítások, kapcsolások rosszul rögzülhetnek.